"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

söndag 2 februari 2014

Nytt jobb*** A New Job

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Jag är nervös som ett barn inför första dagen i skolan.
Det är stort- en chef som vågar anställa mig som ännu inte är friskförklarad och som kommer med lite "bagage" och trixigheter i form av bl a en son med svårinställd diabetes. Intervju och anställning inom en vecka- arbetslöshet i 7,5 vecka räckte för mig ;-)
Tack gode gud för att det finns modiga människor som anställer! Jag har varit fullkomligt livrädd över att inte hitta ett jobb.
Nu ska jag bidra med massor av kompetens, kunskap och livserfarenhet! Mina arbetsuppgifter blir i nuläget att finnas där för barn behov av stöd på en F-5 skola samt att inneha pedagogistauppdrag.
Jag har valt att arbeta 80% och även mina företagsplaner börjar ta form.

Mer om dem senare men föreläsningsdelen är i stort sett klar. Jag kommer att finnas där för er, bröstcancersystrar!
Det måste upplysas och öka förståelsen mer om de olika delarna i vår kamp genom sjukdomsbesked, behandlingar och framförallt rehabilitering och vägen tillbaka till livet. Om stödet till våra anhöriga- då tänker jag i synnerhet på barnen men även andra familjemedlemmar naturligtvis! Stöd och kunskap till arbetsgivare samt myndigheter. Jag är på gång!
Jag kommer att anpassa mina föreläsningar/ workshops enligt kundgruppernas olika önskemål.

Livet- här kommer jag äntligen!!

***
Tomorrow morning I start my new job. I am nervous like a child the first day at school. I am still a bit chocked- a manager that dares to hire me, still not declared well and that bring some baggage and "difficulties" such as my own child with diabetes among many things. The interview and the hiring process happened in a week. 7,5 weeks of unemployment was enough for me ;-)
Dear God, thank you for brave people that hire! I have been terrified over the thought of not finding a job. I will contribute with lots of educational competence and knowledge as well as life experience.
I will work at a school with children age 6-11, assisting children with additional needs as well as performing  Pedagogista aimed duties (Reggio Emilia approach). I have chosen to work 80% and in addition- my business plans are progressing.

I will tell you more about those plans later but the lecture part is almost finalized. I will be there for you, breast cancer sisters!
There need to be more education and enlightenment in our society about the different parts of a cancer journey and in particularly in regards to the rehabilitation and returning to life as well as in regards to the support to near and dear ones, especially the children. I am on to it!
I will adjust my lectures and work shops according to the customers need.

Life- I am finally on my way!!

5 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Åh så glad jag blir för din skull, det med föreläsningarna låter super!
Kram Lisbet

Viktoria sa...

Grattis till nya jobbet!

Heja!

Maria.O sa...

Heja dig! Lycka till med nya jobbet och nya uppdrag som föreläsare.
Kram Maria

Anonym sa...

Grattis till ditt nya jobb och nya pigga steg i livet! Hoppas din sons blodsocker snart blir stabilare och att ni alla får må riktigt bra!

Anonym sa...

Grattis Annika! Bra jobbat!! Lycka till,
Anna