"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

fredag 19 mars 2010

Mansförkylning***Man Cold

Okej, jag har inte varit riktigt förkyld eller knappt haft en sjukdag sedan mitt första år som färdigutexad förskollärare i juni 1994. Men nu har jag det...jag har en så kallad Mansförkylning, och det är illa. Snälla, ni måste se detta inlägg på YouTube (tack Don! =))
http://www.youtube.com/watch?v=z36NMeJISLo
Tillsammans med att jag nu befinner mig i den infektionskänsliga delen av cellgiftsbehandlingen blir ju inte detta någon hit. Herregud vilket pådrag- man måste ringa till onkologen vid minsta tecken på infektion. Det blev prat om att läggas in på sjukhus... för en förkylning!! Det går utför med Annika Kjeller! Vad ska hända med min självkänsla? Provtagning nere på vårdcentralen (jag är kändis där nu), värdena var under omständigheterna bra. Tjoho! Självkänslan åkte upp igen och nu sitter jag här med snörvlande näsa,nysningar, slemhosta, nada energi och är bara lycklig. Lycklig för att jag kan vara förkylningssjuk hemma. Livet är bra konstigt!********************
Ok, I haven't had a really bad cold or hardly a sick day since I started working as a trained preschoolteacher back in June 1994. But now I do... I have a Man Cold, and it is bad. Please, you have to watch this on YouTube (Thanks Don! =))
http://www.youtube.com/watch?v=z36NMeJISLo
Together with the fact that I am in the "sensitive for infections" part of my chemo, this is not a major hit. Wow, what a machinery I started by calling my nurse at the Oncology Department, (I have to call for any kind of sign of infection). There was even talk about being admitted to the hospital today...for a cold!!! Help, what is happening to Annika Kjeller and her self worth? I had to run some tests at my local doctor (I am a celebrity at that place by now)- tests that- Thank God- were ok considering the circumstances. The self worth went high up again and now I am at home sniffling, flem coughing, sneezing, experiencing zero energy and feeling plain happy. Happy that I am allowed to be cold sick at home. Life is very strange!

1 kommentar:

Kerstin Hansson sa...

Härligt Annika att du får vara förkyld hemma vist gläds man åt konstiga saker ibland. Kämpa på tänker på dig o din familj. Hoppas att ni har kontroll på vatten läckan och att du orkar heja på Per när han jobbar med det.
Ha en bra lördag
Kram
Kerstin