"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 24 februari 2011

Så Mycket Kärlek***So Much Love

Om det är något positivt denna cancer resa har gett mig så är det vetskapen om hur mycket kärlek det finns i världen!
Jag är definitivt omringad av otroligt många kärleksfulla människor-familj, släkt, gamla och nya vänner, cyberspacevänner, grannar, kollegor etc.
Jag blir så rörd av alla mail, sms, telefonsamtal, chat, personliga besök och kommentarer. Som ni bryr er om mig! Och som det värmer! Jag är lyckligt lottad och väldigt tacksam.
Herr Ångest försvann, mycket tack vare vetskapen att jag skulle iväg till jobbet. Jag kunde liksom inte längre ödsla tid på honom och även om jag var hur trött som helst så hjälpte det att känna sig nyttig på jobbet.
Det är bara till att gräva djupt efter nya friska tag och positivism, att möta utmaningarna några i taget. Det finns inget annat val!
Min inkontinens är definitvt något som dykt upp de senaste 4-6 veckorna. Jag är själv övertygad om att det har att göra med att min kropp gått på cellgifter i över ett år nu. Slemhinnorna är väldigt påverkade och därför tror jag att musklerna också kan vara det? Dessutom är ju kroppen full av vätska...kanske har det ett samband?
***
If there is one positive thing this cancer journey has given me it must be the knowledge of all the love in the world! I am definitely surrounded by so many loving people- family, relatives, old and new friends, cyberspace friends, neighbours, colleagues etc.
It really touches me- all your sms, email, chats, phone calls, visits and comments. You care so much about me! And it makes me feel so blessed and grateful!
Mr Anxiety disappeared, thanks to me knowing that I had to go to work. I didn't have time to deal with him anymore. Even though I was extremely tired it helped to feel useful at work.
I have no other choice than to dig deep again, find strength and my positivism and meet the challenges one at a time.
Being incontinent began only 4-6 weeks ago. I am convinced it is somehow connected with the fact that I've been on chemo treatment for over a year now. My mocous membranes are very affected and that's why I think maybe even the muscles might be? Besides, my body is full of fluid... could it be a connection there?

2 kommentarer:

JonteJenna sa...

Jag är imponerad av din styrka Annika, skickar lite positiva & starka tankar till dej! Kramar om dej <3

Annika sa...

Jag älskar din inställning, och du är värd all kärlek. Med positivism kommer man långt, även med kärlek.
KRAM
/Annika