"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

onsdag 8 juni 2011

Mina TRE Pojkar***My THREE Boys

Korrekt, jag menar tre och inte två. Familjen Kjeller har blivit fyra. Inte blev livet alls som jag planerade det en gång! I många år nu har jag starkt känt att familjen Kjeller ska bestå av 4 medlemmar. Jag har alltid saknat någon på den där fjärde platsen: i bilen, i soffan, vid matbordet etc. När Fru Cancer invaderade min kropp tog den drömmen slut och jag fick omvärdera mina livsplaner i stort.
Men se, man vet inte alltid vad livet har i beredskap åt en. :-) Viktor valde nämligen oss!! Efter mer än en tillfällighet och ett snabbt familjebeslut fick Viktor, snart 4 år bli adopterad av oss. Så, sedan en vecka tillbaka är vi med hund, en mycket artig och väluppfostrad sådan. Han passar ypperligt i vår familj och det känns som om han alltid funnits hos oss. Fantastiskt!
***
Exactly, I mean three and not two. The Kjeller family has become a family of four. Life really hasn't become what I once thought it would! For several years now I've strongly felt that the Kjeller family should contain of four members. I have always missed someone at that fourth place: in the car, around the table, in the sofa etc.
The day Mrs Cancer invaded my body that dream abruptly ended and I had to reevaluate my life goals and plans in general.
But what do you really know about life? :-) Viktor chose us!!! After more than one coincidence and a quick family meeting we decided to adopt Viktor, a 4 year old gorgeous, well raised and polite little dog. He fits right into our family and it feels like he has always been here. Amazing!

6 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Så fin han ser ut! Håller med dig om att det är hur mysigt som helst med hund och nu är ni fyra i familjen.
Kram Maria

JonteJenna sa...

Grattis till er, vad kul!! Han är ju sockersöt.

Anonym sa...

Åååh så kul. Vi får vår guldklimp på fredag. Är lite nervös över att behöva lära honom allt. Hade varit skönt med en fyra-åring. Kan vi träffas något i sommar? Kram på er alla fyra! /Minna

Malin sa...

Grattis till en riktig sötnos! Han får det säkert jättebra hos er :)
Kram Malin

Elisabeth sa...

Heeelt underbar!!!

Jonas berättade för mig då vi jobbade tillsammans idag - både om söte Viktor och annat.

Nu bara måste vi snacka nån dag - jag har lite abstinens...;-)

Imorgon jobbar jag sista dagen innan semestern - finns det möjlighet att ses i sommar?

Stor, stor kram till er alla 4!!
Elisabeth

Sister Moonshine sa...

Åh, vilken mörklockig snygging!

Kram

/Åsa