"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

måndag 23 augusti 2010

Förvirrad*** Confused

Jag sitter här och lyssnar på regnet och är så ledsen och trött. Varför vet jag inte. Jag har haft en härlig långhelg i Skåne- med både musikalbesök med mkt skratt, bröstcancersystrarlunch med mkt humor och stöd och umgänge med familj och släkt. Jag är förvirrad, varför är jag då så ledsen när jag borde leva på all den positiva energi som helgen gav mig? Åh, vad trött jag är på denna förbannade cancerresa!***
I am sitting here listening to the rain. I am so sad and tired. I have no idea why.
I have had a wonderful long weekend in south of Sweden. It included a Musical experience, a lunch with my breastcancersisters and their wonderful support and humor and time spent with family and relatives. I am confused. Why am I so sad when I should be living of the positive energy bank the weekend gave me?
I am so incredibly tired of this shit cancer journey!

2 kommentarer:

Marie sa...

Älskade Annika!Jag kan mkt väl förstå att det blir en massa känslor efter en helg som den som gick som du kanske behöver få på plats inom dig.Kanske många frågor och känsla av att du måste och kanske vill berätta men ändå inte hänger med helt och fullt på ett känslomässigt plan.det är kanske det som känns nu.Jag funderade efter ditt besök hos oss ( som var alldeles underbart att få se dig och krama dig) att du (förutom cykelturen) också berättade om ngt som är och har varit det tuffaste ngn kan vara med om-att du vänligt och väluppfostrat berättade på.Och det blir kanske så när man inte setts på länge men jag kan också förstå att det tar så oerhört mkt av din energi så jag förstår verkligen om det är både trötthet och känslor som kommer i kapp nu.Ibland får vi människor inte ihop tanke och känsla-och det är OK.Båda finns-det var både en positiv och kanske energitagande helg.Även om det inte känns så, så är det kanske nu du laddar energi.Många varma kramar till Dig min vän!/Marie

Viktoria sa...

Kära, goa Annika. Önskar så att jag kunde ge dig en kram, så du får en virtuell sådan av mig. Tveka inte att ringa och kräka av dig verbalt. Du vet att jag finns här.

Kram
Viktoria