"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

söndag 15 augusti 2010

Törnrosa*** Sleeping Beauty

Herregud vad trött jag är! Kan knappt hålla mig vaken emellanåt. Jag är verkligen helt slut. Yrselattackerna blir värre och värre, minnet fungerar överhuvudtaget inte alls. Tja, jag gissar på depressions symptom. Ser fram emot när tabletterna börjar hjälpa, efter 3-4 veckor...suck.
Så en trött Törnrosa ungefär, men vacker ;) Med ca 1 cm:s hår på huvudet och små, svarta prickar runt ögonen som ska bli nya ögonfransar så småningom.***
I am so incredibly tired! At times I can't stay awake. I am totally wiped out. The dizziness attacks are getting worse and my memory is a joke. Well, I guess they are signs of the depression. I am really looking forward to when the meds are starting to work, in about 3-4 weeks...
Conclusion: A very tired Sleeping Beuty, but beautiful ;). She has 1 cm "long" hair and small, black dots around the eyes that eventually will become new eyelashes.

3 kommentarer:

Marie sa...

Hej Annika!Det du beskriver låter som typiska biverkningssymtom på den antidepressiva medicinering du startat.De kommer att försvinna.Jag tror det är väldigt klokt av dig att ta emot denna medicin även om det tar ett tag innan du själv märker att det hjälper.Ibland märker omgivningen det tidigare än du själv.Medicinen kommer att hjälpa dig att "få huvudet över vattenytan" en möjlighet hämta krafter.Många kramar till dig!/Marie

Anonym sa...

Hur hög dos har du fått?
jag började med för låg och fick sen mer. Trodde aldrig dom skulle börja verka. Å så plötsligt, eller smygande, började livet komma tillbaka.

Å jag är så lycklig att ditt hår är på väg tillbaka.
Gud, så stolt jag är över mitt.
Å mina vackra ögonfransar!

Anonym sa...

Hej kära Törnrosa!
Hoppas du får lite vila trots yrsel och annat, så att du kan vakna upp så småningom, utvilad och med värsta ögonfransarna...
Kram, tänker på dig!
Anna B