"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 4 november 2010

Kroppen talar*** The Body Talks

Gårdagens avslappning öppnade nog alla sinnen och kroppen talade om imorse att den behöver vila mer. Under natten bröt ytterliggare en förkylning ut och en kraftig ledvärk kom tillbaka. Det var bara att vila, vila och vila idag. Jag tror att jag emellanåt glömmer att jag fortfarande varje dag stoppar i mig cellgift. Min kropp har däremot blivit väldigt bra på att tala om för mig vad som gäller, eller är det så att jag äntligen respekterar och lyssnar bättre på den?
***
Yesterdays relaxation opened all my senses and my body told me this morning that I needed further rest. During the night another cold appeared and a strong joint pain returned. There was nothing else to do today then rest, rest and rest. I think I forget at times that I am still putting chemo poison in my body every day. My body on the other hand has become extremely successful at informing me about what's going on and what I should be doing. Or could it be that I am finally respecting and listening better to my body?

3 kommentarer:

Ingrid H sa...

Kära du vad tråkig.
Du måste nog sluta med att ränna på SPA ....

Det är ju jätte positivt att du glömmer den starka behandlingen du får- men ändå viktigare att du lyssnar till kroppen din ( när den inte gillar mysdagar på SPA...? :-) - Bra du tar det lugnt. Du får få dina två prinsar att behandla deg som en prinsessa !

Krya på deg !!

Annika sa...

Sluta ränna på spa?!!!!!!!! Aldrig! ;))

Annika sa...

Blev så lockad av att besöka ett spa när jag läste om din och Ingrids underbara dag i himlen. Är själv lite dålig på att unna mig det, men ska försöka bättre mig.
Hoppas att din förkylning är bättre och att du har vilat ordentligt under helgen.
Styrkekramar!