"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

söndag 30 januari 2011

Fest Hos Herr T*** Party At Mr T's


En helg i kalasandets tecken! Pers morbror Tom fyllde 60 år och vi åkte till Linköping på fest. Vilken fest sedan!
***
A party weekend in Linköping city! Per's uncle Tom celebrated his 60th birthday with a fantastic party.



Cellgiftstabletterna, dess biverkningar och jag fick gå och lägga oss innan dansen började!! Då gick jag rakt in i den berömda trötthetsväggen. Den gör mig väldigt nervös... speciellt inför morgondagen då jag börjar jobba. Orken tar liksom bara slut och då måste jag vila.
Nåja, imorgon är första dagen på resten av mitt liv. En ny era börjar: "Göra-ett-bra-jobb-MEN-ta-hand-om-mig-själv-först-och-främst-eran"
Ja, det blir ju en ny prövning för lilla mig, men jag lovar, det kommer att gå som en dans- med förra årets erfarenheter i bagaget känns det faktiskt som om att just prövningar är jag bra på att hantera. ;))
***
The chemo tablets, their side effects and myself had to go to bed before the dance began!! That was when I hit the famous brick wall of tiredness. That wall makes me nervous... especially thinking about tomorrow when I start working again. My energy level just drops all of a sudden and I have to rest there and then.
Well, well, tomorrow is the first day in the rest of my life. A new era begins: The "Do-a-good-job-BUT-take-care-of-myself-first-and-foremost-era".
Yes, it is another trial for little me, but I promise, it will go very smooth. With the trials I went through last year in mind I must admit that I feel like I have become some sort of expert in handling them. ;))

3 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Ta det bara lugnt så går nog jobbet bra ska du se, jag är lika orolig, börjar jobba i morgon men det ska gå fint, känns som att återfå livet igen.

Kramar från Lisbet

Viktoria sa...

Hoppas att allt gått bra idag!

Kram

Ingrid H sa...

Grattis med första arbetsdagen genomförd !
Ett skritt i rätt riktning ?! Åtminstone det att du ser att du KAN vara ute i arbetslivet igen- oavsett vad det nu skulle innebära : )
Hoppas du tik dig en sämla igår : )
Klem Ingrid