"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

fredag 14 januari 2011

JAG...***ME...

...är min bästa vän. Det är nog den största personlighetsförändringen under året som gick. Jag ber verkligen inte om ursäkt för att finnas till längre, jag har rätt att ta plats! Jag hade ett mycket bra möte på jobbet igår och är väldigt imponerad av min Försäkringskassehandläggare. Jag ska tillbaka på arbetsträning med start 31 januari, 25%. Mitt fokus utav mina många arbetsuppgifter blir de jag är absolut bäst på, baserat på utbildning och erfarenhet. Ja, ni läser rätt. Det jag är BÄST på! Jag vet tom att jag är riktigt, jäkla duktig på dem!! Ser fram emot att få komma tillbaka.
Vilket fantastisk stöd jag har av min personal, gammal som ny!! Det var härligt att träffa er alla igår. Vi ses snart! ;)
Jag vet ju naturligtvis inte hur mycket kroppen och hjärnan orkar, jag arbetar dock på mitt andra-språk, men jag kommer att ta det väldigt lugnt och sätta min hälsa först. Fru Cancer kanske lurar runt hörnet, men idag känns allting bra.
Dessutom ska jag om en stund åka på spa och seriös cancerrehabilitering med bloggvännerna Ingrid, Elisabeth och Viktoria. Det blir säkert både prat om liv och död, mycket tårar och skratt. Gött!
Förresten, jag börjar bli helt totalt lockig i håret =))
***
...is my absolutely best friend. That is the major change in my personality this past year. I really don't apologize to exist anymore, I have the right to mark my place in the world! I had a very good meeting at work yesterday and I am very impressed by my personal administrator at the Social Service's Office. Jan 31 I am going back to work 25%, called work training. I will focus only on a few things out of my many work duties. The things I do the absolutely best, backed up by my knowledge and experience. Yes, your reading is correct. What I do BEST! I even know that I am really damn good at working with those things!! Looking forward to coming back to work.
What an amazing support I have form my staff, old and new! It was wonderful meeting you all yesterday. See you soon! ;)
Of course, I have no idea how much my body and brain can handle, I do work in my second language as well, but I will take it very easy and put my health first at all times. Mrs Cancer might be waiting around the corner, but today everything feels great.
In a few minutes I am off to a spa weekend and serious cancer rehabilitation with my BC-sisters: Ingrid, Elisabeth and Viktoria. I am sure we will talk about life and death and cry our eyes out and laugh until our stomach's hurt. Lovely!
By the way, my hair is going totally curly =)

4 kommentarer:

Ann Viner sa...

Underbart att höra!!! jag såg också att jennifer är tillbaka så det borde väl hjälpa till att hålla arbetsbelastningen under kontroll...

Lockig? åh din lyckos efter alla år med stripor avundas jag dig till fullo :-)

Kramar!

Lisbet Lindell sa...

Det får vi ha ett foto på :)

Jag hoppas ni fyra tjejer får ett underbart SPA dygn.

Kram från Lisbet

Malin sa...

Så roligt att höra att det blev en bra lösning i jobbfrågan. Du ska se att det går jättebra att börja jobba igen, se bara till att ta det i din takt!

Ha en underbar Spa-resa med tjejerna och njut!
Kram Malin

Annika sa...

Härligt med SPA, hoppas ni hade en underbar stund tillsammans. Har fortfarande inte unnat mig det. Får det inte gjort, helt enkelt. Roligt för dig att börja jobba 25%. Men skynda långsamt. Kroppen och hjärnan blir väldigt trött.
Jag är väldigt nyfiken på ditt lockiga hår, du måste sätta in en bild.
KRAM från Annika