"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

tisdag 5 april 2011

Inget Funnet*** Nothing Found

Tillbaka från Ångestdalens dimmor. Allt bra, perfekta blodprov och inga nya knutor (jag ryser varje gång onkologen känner med lätta fingertoppar över hals, nyckelben, armhålor, ärr och kvarvarande bröst). "Snälla, snälla, snälla hitta inget, hitta INGET!"
Idag fick jag andnöd i bilen på vägen till Sahlgrenska, men lyckades stilla det någorlunda eftersom jag nu identifierat ångestens symptom och kunde prata lugnande med mig själv.
Fick åter igen svar på att jag inte är inbillningssjuk, att visst har jag medicinbiverkningar också: klimakterie, noll aptit, illamående (vanligt hela tiden illamående), fatigue trötthet. Det läget har jag accepterat och alternativet för att bli av med biverkningarna är att sluta med cellgifterna- det är inte aktuellt. Jag fortsätter. Heja livet!
***
I am back from the walk in the fog in the Valley of Anxiety. Everything is fine, perfect blood test results and no new lumps found. It makes me shiver every time the oncologist, with the tip of his/her fingers, feels for lumps along my throat/ neck, over my collar bones, in my arm pits, my scar and remaining breast. "Please, please, please don't find anything, don't find ANYTHING!"
Over again, I got an answer to my question if I am imagining all the side effects such as menopause, zero appetite, "normal" every day nausea, fatigue. No, it's not in my imagination, it's real, very much so. Good, great, thanks! I have accepted that and the alternative- to stop medicating with the chemo tablets is not an alternative for me. I will continue. Cheers To Life!

11 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad skönt att de inte hittade något på undersökningen!
Sen tycker ju jag att du kan få slippa allt det där andra också, det är ju helt onödiga saker alltihop. Usch!
Skickar en stor kram till dig och hoppas att jag med tankekraft kan trolla bort lite av skiten.
//Kram Ulrika

Malin sa...

Grattis! Ännu ett steg i rätt riktning :)
Kram Malin

Elisabeth sa...

Så underbart!!!! Jag har tänkt på dig hela dagen!
Njut nu av perfekta blodprov och att du är ett steg närmre slutet på cellgifterna!

Jag och Conny kommer förresten till Götebrog i helgen - jag fick en helg + middag på Fiskekrogen i födelsedagspresent...
En fika på lördag kanske? Om du har tid?
Bamsekram!!!!
Elisabeth

JonteJenna sa...

Härligt Annika, vad glad jag blir för din skull!

Anna sa...

Åh, vad skönt att du fick positiva resultat vid läkarbesöket.

Håller tummarna att biverkningarna lugnar sig så du kan njuta ännu mer av livet!

Kram
// Anna

sa...

Jösses så skönt. Grattis. ;)

Viktoria sa...

Puh. Så skönt att allt såg bra ut. Nu är det snart nedräkning för de förbaskade cellgifterna.

Kraaaam
V

Anonym sa...

Hi!
Great news!!So happy for you!!

Hugs,
Elisa

Annika sa...

Det är ju fantastiskt, grattis. Ytterligare ett steg frammåt, hejar på dig!
KRAM

Malin sa...

kikar in och läm,nar en hälsning.. skönt att det va bra svar på blodproverna.. Ja förlora min syster Elin i inflammatorisk bröstcancer för 7 månader sen.. jädra sjukdom!
Grattis till ditt steg framåt !! kramar Malin

Leva med BRCA sa...

Grattis till det positiva resultatet!