"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

måndag 24 oktober 2011

Helrenovering*** A Complete Renovation

Japp, här renoveras det. Alltså kroppen genomsöks från topp till tå på mitt eget initiativ. I onsdags fick jag veta att jag definitivt har låg ämnesomsättning och att min lilla sköldkörtel producerar alldeles för lite av hormonerna T3 och T4. Så nu tillför jag dem via medicin, Levaxin varje dag. Dessutom var jag hos optikern och upptäckte att min syn försämrats avsevärt på 1,5 år. Åldern sades det... jag föredrar att skylla på cellgifterna. ;-) Jäkligt bra att ha dem att skylla på liksom...
Så nu ser jag också! Jag tror banne mig att yrseln börjar lätta, eller så kanske det är inbillning bara för att jag vet att det inte beror på cancer. Tumören i huvudet sitter där den sitter och än sålänge bryr jag mig inte så mkt om den. Jag lär väl bli kallad till Neurokirurgen snart för vidare information.
I vilket fall som helst så bestämde vi oss för att ha roligt i helgen. Paret Kjeller klädde ut sig i vanlig ordning- denna gång på gatans Oktoberfest. Gatan från himmelriket som räddat mig från avgrunden så många gånger!!
***
Yes, a complete renovation of my body is taking place, on my own initiative. Last Wednesday I found out that my thyroid for sure can't produce enough of the hormones needed- ie Hypothyroidism. I am now on medication daily for that. I also had an appointment at the optician and found out that my eye sight has gotten dramatically worse the past 1,5 years. Due to age... I prefer to blame the chemo ;-)... really good to be able to blame the chemo, actually.
Well, I have new lenses and glasses now and I can see! I really think that the dizziness has improved, or it feels that way just because I know it's not caused by cancer. My tumor in my head is still there ;-) and I really don't care. I guess I shortly will be called in to the Neurology Department for further information.
Anyway, we decided to have loads of fun this weekend. At our street's Oktoberfest, the husband and wife Kjeller decided to dress up once again, all according to tradition. "The street from heaven" has rescued me from the valley of death and anxiety more than once!

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Snyggingar!!
Håller med, vilken tur att gatan är just vad den är...

Puss o kram!

Elisabeth sa...

Förresten...hälsa Per och hans übersnygga polisonger...;-)

Sister Moonshine sa...

Så skönt att du fått börja med Levaxin och fått träffa optikern. Tänk om yrseln också försvinner! Vänner och familj och en egen gata. Kan det bli bättre?

Kram

/Åsa