"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

måndag 28 mars 2011

Tittut!*** Peek-A-Boo

Här är jag! Ni är många som genom sms, mail etc undrat hur jag mår. =) Tack fina ni! Jag har miljoner biverkningar känns det som och jag är så trött. Men jag jobbar mina 10h/vecka, äter lite, knaprar cellgiftstabletter, hanterar biverkningar på löpande band och sover resten av tiden. ;) Mitt hälsotillstånd känns dock futtigt idag. Mina tankar går till Linda som kämpar så tappert mot bröstcancer spridd i skelett, lever och hjärna. En fyrabarnsmamma som cancern har helt i sitt grepp. Se intervju med Linda av Lotta Grey (Vimmelmamman) här.
Vad kan man säga? Cancer är en skitsjukdom och detta hotet lever jag med, dagligen. Hur fan står jag ut? Men det gör jag för livet är underbart. Jag vill leva och jag försöker göra det till fullo varje dag.
Att vara cancerpatient är svårt, jag känner på ett sätt att det är svårare nu när jag "ser så frisk ut". Mitt liv är så fullt av denna sjukdom fortfarande och det är lång väg till friskförklaring. Läkarbesök var 4:e vecka och ångest över nya, inbillade? knutor i vänster armhåla. Men visst ser jag frisk ut, jag vill var frisk, jag vill leva. Jag unnar mig att göra en full sminkning varje dag om jag känner för det. Jag klär mig som jag vill för att jag vill- i glada färger dessutom. Jag äter choklad utan dåligt samvete och jag bryr mig inte om att jag är tjock som en liten prinskorv. Jag griper varje tillfälle till livslust. Att sitta i vårsolen och njuta. Att ta en kopp kaffe med grannarna. Att skratta. Jag kramar alla som kommer i min väg. En kram mår man ju så bra av. Var rädda om er och ta hand om detta sköra, som vi kallar livet.
***
Here I am! Many of you have been worried and asked me how I'm doing through sms, email etc. =) Thanks so much! It feels like I have a million side effects and I am extremely tired. Even so, I am working my 10 hours/week, eating a bit, chewing chemo tablets, dealing with ongoing side effects and sleeping, sleeping, sleeping. ;) However my health status feels SO not important today.
All my thoughts are withLinda. She is fighting an endless battle against her breast cancer- spread to her liver, skeleton and brain. The cancer has her in it's grip. She is currently at hospital and not doing well at all. She is the mother of 4 young children.
What can I say? Cancer sucks and I live with this threat every day of my life now. How the hell do I manage to do that? But I do because life is wonderful. I wish to live and I try my best to do it to the fullest every day.
To be a cancer patient is difficult, I find it at times even harder now when I am "looking great and so helathy". My life is still full of this illness and the road to recovery is long. I visit my oncologist every 4 weeks and I have anxiety attacks now and then due to lumps, imaginary ones maybe?, in my left armpit. But sure, I do look healthy, I want to be healthy, I want to live. I put a full make up on when I feel like it, even on an ordinary day. I dress how I wish to dress- with many bright colors as well. I eat chocolate without feeling guilty and I don't care that I am big and chunky. I grasp every moment to enjoy life. To sit in the spring sun. To have a cup of coffee with my neighbours. To laugh. I hug everyone I meet (well almost...). We all feel good to be hugged.
Take good care of yourselves and treasure this fragile thing called life.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi!
I have been thinking a lot about you! Glad to have some news about how you are doing. Never give up fighting. We all love you!!

Hugs
ELisa

Anna sa...

Hej Annika,
Jag är nu på din sida. Hittade hit via Annas, Hopp och Kärlek blogg.

Jag har börjat läsa din blogg från början och den berör verkligen.

Jag kommer fortsätta kika in och läsa färdigt samt följa din fortsatta kamp om livet.

Ha det nu riktigt bra och försök fortsätta njuta av varje dag.

Kramar
Anna

Anonym sa...

Hej Annika, vad jag är glad att läsa dinna så kärleksfulla och positiva tankar...
Jag lär mig att varje dag är ngt som man kan vara tacksam för.. Livet är helt underbar.. i vårsolen ändå finare... allt annat löser sig.. ;)
Kram - S.