"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 23 december 2010

Studs*** Bounce

Skånska dialekten studsar i fortfarande i väggarna. Igårkväll hade vi besök av finaste Viktoria, (alias Fluffy Molntuss, bröstcancersyster från Skåneland), med familj. Åh, så mysigt! Alltid så gott att träffas! Tiden rinner som alltid iväg alldeles for fort när vi ses.
En tanke slog mig för en stund sedan- den här resan genom cancerland har gett effekter på så många saker i mitt liv. En stor personlig förändring är bla att jag inte längre ber om ursäkt "för att finnas till", utplånar mig själv och försöker vara alla till lags. Duktiga flickan är borta. Istället har jag börjat skilja agnarna från vetet och tänka på vad och vilka som ger mig positiv energi. Det är inte en halsfluss jag haft/ har, det är för helsike cancer! Saker och ting är inte som vanligt och blir det aldrig. Det kan inte förväntas av mig att jag ska "bli som vanligt". På många sätt är resan så mycket tyngre nu, framförallt mentalt, och ni är så många som ställer upp och finns där fortfarande för mig, varje dag- dygnet runt. Ni ger mig positiv energi!
***
The South of Swedish Accent (skånska) is still bouncing of my walls. Yesterday evening we had darling Viktoria (alias Fluffy Monltuss. Breast Cancer sister) and her family visiting. Lovely times! It is always such a joy to meet up. Time flies when we are together!!
A thought just came into my mind: This journey through the land of cancer has influenced me in many different ways. A huge positive personal effect is the fact that I no longer appologize "to exist" and almost to the point eliminate myself for others. The good, pleasing girl is gone. Instead I have started to separate the energy "stealers" from the energy "givers".
The past year I haven't had/ have a sore throat, I've had/ have cancer for crying out loud! Things are not back to normal and will never be. It can't be expected of me to "be as I always were". In many ways the journey is more difficult these days, especially mentally. I have so many energy givers out there, still being there for me 24-7, every day. You give me so much positive energy!

4 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Jag vill önska dig och din familj en riktigt
GOD JUL

Kram från Lisbet

Sister Moonshine sa...

Jag tror att vi måste tillåta oss att känna efter vad vi vill och vad som känns ok och att få säga det också. Det har vi förbanne mig förtjänat!

Ha en skön julhelg!

/Åsa

Annika sa...

Ha en riktigt God Jul, hoppas du kan koppla bort cancermonstret och njuta lite. kramar till dig och din familj. Du ger mig också positiv energi!

Annika sa...

Ha en riktigt God Jul, hoppas du kan koppla bort cancermonstret och njuta lite. kramar till dig och din familj. Du ger mig också positiv energi!