"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 2 september 2010

Tonårslycka!*** Teenage Happiness!

Mensen kom tillbaka idag! Det är som att vara tonåring på nytt. Min onkolog har ju hela tiden sagt att jag är så ung och borde få tillbaka den. Min kropp är helt fantastisk i sin läkeförmåga, jag är imponerad. Jag ska aldrig mer klaga på PMS... =)
Hade även återbesök hos onkologen och alla prover var bra. Jag tycker även att det känns som om de anti depressiva tabletterna börjar verka, sinnet är lättare. Den otroliga tröttheten finns kvar, jag orkar inte många knop, men det finns hopp! Eftermiddagen spenderade jag i trädgården bland mina rosor, tillsammans med solen och en klarblå himmel. Idag kände jag bara stor tacksamhet till livet.***
My period came back today! It's like being a teenager once again. My oncologist has told me all along that since I am so young the period should return. She was right. My body and it's healing abilities are amazing, I am impressed. I will never again complain of PMS... =)
I also had an appointment with my oncologist today. All the tests were good. The anti depression medicin starts to work a bit, I think. My mind and thoughts aren't so heavy. The incredible tiredness is still there, I can't do much each day but at least there is hope!! The afternoon I spent in my garden in the company of my roses, sunshine and a clear blue sky. I felt extremely grateful to be alive today.


6 kommentarer:

Kerstin Hansson sa...

Grattis Annika. Livet åter vänder sakta men säkert. Va fin du är på håret nu du har en fantastisk fin huvud form. Ta det lugnt och njut av din trädgård.
Kram
Kerstin i Höör som återvänt från semestern.

Elisabeth sa...

Kära kära du! Så underbart att höra att proverna var bra!!
Nä visst...du kommer säkert aldrig mer klaga på PMS...;-) Hehehe!
Håller dock med dig - kroppens läkeförmåga får en att häpna!

Jag ringer snart...söndag kanske? ;-)
En jättekram till dig!
Elisabeth

Anonym sa...

"Nyckel" kommer:-)

Grattis! Själv tillhör jag dom som inte fick den tillbaka utan ingår i klimakteriebitchgruppen.

Att humöret går upp och ner är inte konstigt.
Men jag förvånas varje gång att så lite behövs för att ändra läge...

Camilla sa...

Vad glad jag blir för din skull Annika ;O)
Kram

Marie sa...

Sååå underbart!Du har en starkt självläkande kropp!Vad glad jag blir.Sömniga kramar från Marie

Inger sa...

Åh, jag vet precis vad du menar. Jag blev helt överlycklig när min menstruation kom tillbaka första gången. Även nu fjärde gången blev jag lika glad! Vilken fantastisk kropp jag har egentligen! :-)
/ Inger