"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 30 september 2010

Läkarbesök*** Doctor's Visit

Känner mig olustig. Har varit väldigt nervös inför svaren på skelettröntgen. Min ordinarie läkare var sjuk idag och det förklarar nog den annorlunda känslan, även om läkaren jag träffade var helt ok. Han var noggrann och det är nog det som har startat mina funderingar... Inget synligt på röntgen men de ska studera det närmre, proverna var bra förutom levervärdena som var något förhöjda. Dessutom undersökte han operationssidan, andra bröstet+ armhålan, hals och nyckelben, i jakt på konstiga körtlar vet jag ju nuförtiden. Han hittade inget men varför undersökte han mig nu? Jag menar jag träffar ju min läkare var 4:e vecka... Jag har varit ledsen idag men har nu betämt mig för att inte oroa mig och ställa alla frågor om 4 veckor när jag träffar min läkare igen. Hon har trots allt sagt att levervärdena kan vara förhöjda i början pga cellgiftstabletterna. Fortsätter de vara höga kan jag inte fortsätta med tabletterna dock. Så håll för guds skull tummarna att det blir bra, tabletterna är min livlina!***
I feel out of sorts. I have been very nervous about the scint results. My regular doctor was sick today and maybe that explains the different feeling, even though the doctor I met was ok. He was thorough and that started my thoughts I think... They couldn't see anything abnormal with the scint, they will have a closer look though. My test results were good, expect for the liver test. He also examined my chest, my armpits, remaining breast and collar bones and neck- I know exactly what he was looking for. He didn't find anything but what's the reason to do that examination now? I mean, I see my doctor every 4 weeks... I've been sad today but I have finally decided not to worry and to ask my doctor all the questions when I see her in 4 weeks. She has told me that the liver test results can be a bit high in the beginning of the chemo tablet treatment. They can't continue to be high though, then they need to take me off the tablets. So please, cross your fingers for me because it feels like those tablets are my life line!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Hej Vännen,

Jag har tänkt på dig hela dagen, sen jag träffade Elisabeth som sa att du skulle på läkarbesök. Förstår verkligen din olustkänsla.
Att läkaren klämmer och känner på dig tycker jag inte alls är konstigt. Naturligtvis vill han med egna händer ta reda på din status, jag tycker det är bra att de är noggranna fast det inte är den ordinarie läkaren. Och han hittade ju ingenting.

Skönt att de inte såg något på scinten men det är såklart nervöst att de vill undersöka det närmare. Är det inte så att de vill veta varför du har ont? Så att du kan få reda på anledningen och inte behöva tänka metastaser så fort du känner av det. Det finns ju andra skäl än det mest fruktade.

När det gäller din lever får vi hålla tummarna att den klarar av cellgiftstabletterna, så att du kan fortsätta med dem.

En stor kram från Skåne

Viktoria

Elisabeth sa...

Det går ju knappast att säga det bättre än föregående talare...!
Jag instämmer till fullo och skickar även jag mina kramar till dig! <3

Elisabeth

Anonym sa...

Håller med, det var ju bra att läkaren var noggrann. Men kan du inte ringa din ordinarie läkare så fort hon är tillbaka och ställa dina frågor? Tanken med undersökningen var ju just att du skulle få lite lugn i själen. Låter lite tufft att vänta i fyra veckor med frågor som kanske lätt kan besvaras?
Kram
Anna B