"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

fredag 4 juni 2010

Hitta Lea***Find Lea

Andra studiedagen för Max och de tre musketörerna hade ytterliggare en sedan länge planerad "play date". Max var så glad och lycklig. När han är glad är jag glad!!
Ett möte med Max dietist (vi måste försöka hitta orsaken till att blodsockret hoppar så upp och ner) tog all energi och jag var helt slut när jag kom hem.
Jag var också och tog en miljon blodprover, tester och urinprov inför måndagens behandling. Dessutom ska nu min kropp ses över, tester göras för att se hur den klarat gifterna.
Den sista av de 6 monsterbehandlingarna. Det är dags att hitta Prinsessan Lea och visualisera för allra sista gången, för alltid hoppas jag. Sista chansen att döda Darth Vaders cancerelakingar. Ett viktigt slag, jag måste vara redo!. Jag är rädd- rädd för att ha ont. Ryggsmärtan har ju inte riktigt gett med sig denna gången heller. Den sitter där i ländryggen som en parasit. Jag har ju ändå fått må hyfsat bra ett par dagar nu och det är skrämmande att man ska rakt in i smärthelvetet ännu en gång. Det positiva är att jag de senaste 3 dagarna har fått smaksinnet tillbaka. Jag drack tom kaffe igårkväll. Mat kan tydligen smaka gott. ;)***
The second study day for Max. The three musketeers had another play date, planned since far back. Max was so happy. When he is happy I am happy!!
I had a meeting with Max's dietician, to try and figure out why his bloodsugar is jumping up and down so much. After that I was totally drained.
In order to prepare for Monday's chemo treatment I went to have a million of blood samples, tests and urin tests done. My body is up for a major check up, to see what/ or if any damage has been done to it by the poison. It is the last of the 6 monster treatments. Princess Lea needs to be found and the visualisation to begin for the last time, for ever I hope. This is the final chance to kill the evil Darth cancer cells. An important battle, I need to be ready! I am afraid- afraid to be in pain. The pain in my lower back has never really let go, it is there like a parasite.
I have felt fairly ok the past few days though and it frightens me that I am to go straight into the "pain from hell" situation yet another time. The positive thing is that I got my taste back recently. I even drank a cup of coffee last night. Evidently food can taste really good!;)

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tittar in och sänder en stor styrkekram till dig.
Har själv haft cancer och känner igen så många av dina ord.