"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

söndag 13 juni 2010

Fantastisk 6-åring*** Amazing 6- year-old

"Mamma, nu blir du snart bra. Du behöver inte må så dåligt längre, håret kommer tillbaks också. Inte bröstet, men det gör inget eller hur? Då kan du kasta ditt löshår och att ha ett lösbröst är ju ok. Snart blir allt bra, mamma!"
Sagt av min 6-åring denna söndagsmorgon. Han är en fantastiskt liten person, så vis. Han läser av hur jag mår och vet precis vad han ska säga/ göra för att jag ska må bättre. Jag ser så fram emot att orka leka med honom i sommar, han har fått vara alldeles för vuxen de senaste sex månaderna. Han kommer att gå långt i livet!! (så säger kanske alla föräldrar om sina barn?.... ;)))***
"Mum, you will soon be ok. Then you don't have to feel so sick anymore, your hair will grow back too. Not your breast, but that is ok, isn't it? You can throw away your fake hair and to have a fake breast is ok. Everything will be ok soon, mum!"
Words from my 6-year-old this Sunday morning. He is an amazing, wise, little person.
He can "read" me and know how I feel and he knows exactly what to say/ do to make me feel better. I look forward to have the strength to play with him during the summer- he has had to grow up way to fast the past six months. He will go far in life!! (maybe all parents say that about their children?... ;)))
Ps. The Kjeller family theme is Star Wars in case you didn't know...

2 kommentarer:

Kerstin Hansson sa...

Jag håller med Max om att vi alla hoppas att det nu bara ska gå mot bättre tider för dig och din fam.
Jag hoppas att ni får en fantastisk sommar. Men vi kommer att höras av undr tiden hoppas jag.
Ha en underbar dag.
Kram
Kerstin (som väntar på barnbarnen från Göteborg. Som jag kommer att få rå om en vecka nu)

VIktoria sa...

En sån fin liten kille, så mycket empati, redan!

Men visst blir man imponerad av hur barn kan hantera svårigheter. Märker på min äldste nu att han tar ut svängarna lite extra nu när jag inte är så sjuk. Under hela denna cellgiftstid har han varit väldens snällaste, mest tjänstvilliga lilla kille som man kan tänka sig. Nu är det lite trotsigt då och då, fast jag tror redan det gått över.... Det är som om de vet när det är läge att hävda sig.

Nu blir det bara bättre och bättre!!!

Stor kram

Viktoria