"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

tisdag 26 januari 2010

Skogen****The Woods


Den dåliga dagen fortsatte. Bestämde mig för att gå ut i skogen och skrika, sparka hårt på ett träd (förlåt) och för att hitta en tänkar/ meditationssten att sitta på. Jag gjorde all tre saker- Nu mår jag bättre!
Mamma kom med dagens ordspråk: "Det är bättre att ha en dålig dag än att inte ha någon dag alls" he he Galghumor var det =))Jag bifogar ett foto från min skog i somras.**************************************************************************
The bad day continued today. I decided to walk into the woods and scream, kick a tree really hard (so sorry!) and to find a thinking/ meditation stone to sit on. I succeeded with all three things- I feel much better now!
My mum delivered the quote of the day " It is better to have a difficult day than not to have a day at all!" (probably crappy translation) he he I told you about my sense of humour... =)I am attaching a photo from this summer- my wood.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt härlig skog! Jag tror att det är rätt OK att sparka på ett träd när man känner att man verkligen behöver det. Tror inte att det gör så ont på trädet, förmodligen ännu mindre när det vet att man verkligen behöver avreagera sig på att livet är så vansinnigt orättvist!

Kramar
Bine

Nevada sa...

I'm pretty sure you have the right to kick multiple trees and scream as loud as you can whenever and wherever you want right now.
Kram, Nevada

Maria sa...

Hej vännen,
jag är också säker på att träden tycker att det är OK att dela din smärta! De är starka och har upplevt massor ;0)
Ett steg i taget - det är helt OK att inte kunna greppa allt och orka med allt. Sov när du kan och fånga en positiv tanke när den kommer förbi. Det är helt rätt. Jag, vi, finns här ute. Just nu på en konferensanläggning utanför Stockholm. Bamsekram Maria

Nicholas sa...

Träd för all del, men jag hade nog hoppat på blommorna och buskarna, av två anledningar. Mindre risk att skada sig själv och större sannolikhet att direkt se resultatet av ens inre frustration. Hang in there, vi tänker på er alla. PS! Du verkar ha en väldigt klok mor.