"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

fredag 19 februari 2010

En ny erfarenhet*****A new experience

Då var den avklarad. Första cellgiftsbehandlingen. Är inte så tuff just nu, men vid hyfsat gott mod om jag får säga det själv. Rekommenderar kanske inte er att fråga Per. =)Schysst illamående, kan inte äta och är himla trött. Dessutom äter jag miljontals (nåja, 3) mediciner mot illamåendet som jag får en massa andra otrevliga biverkningar av. BLÄ! Hade en liten släng av "Det här är inte rättvist" tänket inatt, men den vägen vägrar jag att vandra. Det leder bara till värre tankar.Jag har de senaste 12 åren av mitt vuxna liv arbetat bort det destruktiva tänkandet och jag ska inte kapitulera för det nu! Bäst att stoppa Fru Cancer i sin framfart, hon har en tendens att sätta käppar i hjulet för de positiva tankarna. Det vill jag INTE vara med om. Nu ska vi se...dagens positiva tanke: Tja, jag har duschat, =), och det har kommit mer snö! Älskar snön. Den har blivit min vita ledsagare under denna svåra resa!*********************************************************************************
All done. My first chemo treatment. I am not the toughest girl in town at the moment but in a fairly good mood. Well, as usual, I wouldn't ask Per that question. =)
Feeling rather nauseos, can't eat and I am very tired. I am also eating a million (well, 3) kinds of medicines to prevent feeling nauseos and they give me other unpleasant side effects. BLÄ! (no good translation of that word!)
During the night I had a few thoughts like "This isn't fair", but I refuse to go down that road. It is no good and only leads to worse thoughts. I have during the 12 past years of my adult life worked so hard to get ride of that way of looking at life and I have succeeded. I will NOT surrender to it now! I better put a stop to Mrs Cancer's tendences to filtrate my positive thoughts at times. It is not ok! Let me see, the positive thought of the day: I have showered, =), and more snow came during the night! I love the snow. It has become my white accompany on this difficult journey!

3 kommentarer:

Kerstin Hansson sa...

Vill bara ge dig en kram och hoppas att du fortsätter att kämpa på. Snö får du nog med dig på vägen fram till april iallafall käns det som för här vräker det ner idag.
Ha en fin fredag
Kerstin

Ann Viner sa...

Kära gumman, jag är mållös vet inte vad jag vill skriva och förmedla... mitt hjärta brister för dig och allt ni måste gå igenom. Men jag står i alla fall i din rondhörna i kampen mot Fru Cancer - och den dagen du behöver någon som steppar in medan du hämtar andan - så finns jag där.

Många kramar

Nevada sa...

What a lovely way to think about the snow -- accompanying you on a journey.

XOXO