"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

tisdag 9 februari 2010

Nervös************Nervous

Är nervös inför läkarbesöket nu på torsdag. Då får jag veta alla detaljer om cancern jag har väntat på sedan operationen- vilken sorts cancer är det?, hur aggressiv?, vilken behandling kommer jag att få? när börjar behandlingen? etc etc Ska iväg till sjukgymnasten om en stund och träna armen. Jag vet så mycket att den måste tränas för att jag ska kunna lyfta upp armen över huvudet- läkarna vill komma åt ordentligt med strålningen i armhålan. Max började förskolan i igår. Per ska vara med Max i klassen denna och eventuellt nästa vecka. Blodsockret hoppar upp och ner fortfarande.
Fick äntligen tillbaka min bil idag! Den har blivit omlackerad efter rispattentatet den utsattes för i december på en parkering i Göteborg!Repor överallt på hela bilen. Men nu är den fin igen! =) *****************************************************
I am nervous in regards to the doctor's apointment this Thursday. That is when I find out about all the cancer details- What kind of cancer?, How aggressive is it?, What kind of treatment? When does the treatment begin? etc.etc. I am going to the physiotherapist in a bit to exercise my arm. I know so much that I need to be able to lift my arm above my head in order to get the radiation treatment in my armpit.
Yesterday Max started preschool. Per will be with him and the teachers this and maybe next week. His blood sugar is still jumping randomly up and down.
I finally got my car back today. It has been re- painted after the brutal vandalism attack it was exposed to in December at a parking lot in Gothenburg. Someone used a sharp object to scratch it all over! Now it looks stunning again! =)

2 kommentarer:

Ann Viner sa...

Förstår att du är nervös inför beskedet på torsdag. Vi håller alla tummar vi har!

John berättade att de träffat på max i skolan och att han verkade glad att vara tillbaka :-) vardag är ofta den bästa medicinen.

Kramar

Maria sa...

Jag förstå dig vännen! Jag är också nervös. Men du, jag läser texten du lagt in (Styrka) och tänker på de "bra tankarna" som finns där, en utmaning i taget, ett steg i taget. Jag är med dig, dina vänner är med dig, likaså din familj och dina underbara grannar.
Bamsekram Maria