"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

söndag 28 februari 2010

Stirra...***Stare...

Idag mår jag ÄNTLIGEN bätte. 10 dagar tog det att bli sitt gamla (nya?),vanliga själv igen efter alla gifter. Jag tror inte ens att jag behöver sova middag idag ;). När man stirrar döden i vitögat, vilket jag gjort dessa dagarna, blir det intressanta tankegångar. Idag är jag framförallt jäkligt (förlåt)förbannad på Fru Cancer. Komma här och ändra mitt liv!Det är INTE OK!! Så slutsatserna av den här förbannade känslan har blivit två:
1. Jag vägrar förlika mig med att jag är cancer patient. Från och med nu kallar jag mig canceröverlevare istället. "Hej. Mitt namn är Annika och jag är en canceröverlevare."
2. Fru Cancer invaderade och satte ett tillfälligt chockstopp i våra framtidsplaner. Nock med det!! Idag planerade vi färdigt vårt kök så att vi äntligen kan färdigställa renoveringen på nedervåningen, allt enligt planerna. Chockstoppet är upphävt!
*************************************************************************************
Today I FINALLY feel better. It took 10 days after the chemo to find my old (new?) self again. I don't even think I need to sleep after lunch today ;). When you stare death in his eyes, like I have done these past days, you develop some pretty interesting thoughts. Today I am more than ever really pissed off (sorry, bad word)with Mrs Cancer.
Invade and change my life like this! That is NOT OK! My conclusions from that pissed off emotion will therefor be as follows:
1.I refuse to come to terms with that I am a cancer patient. From now on I will call myself a cancer survivor instead."Hi. My name is Annika and I am a cancer survivor."
2. Mrs Cancer came and put our future plans on some kind of temporary "chock hold". Enough!! Today we finished the layout of our new kitchen and we will shortly proceed with the renovation downstairs. The temporary chock hold is annulled!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hey u
i really like ur positive attitude and refusal to let "mrs cancer" beat u. and i think its totally understandable that u r pissed off. i would be too.

hey, i was wondering about these meals that people are making for u. id like to do that but im not sure what type of thing u would like. could u please send me a message on facebook and give me a few suggestions?

praying for u all!

Aaron

Ann Viner sa...

Hej gumman,

Vad härligt att du mår bättre! och visar ännu mer j-lar anamma än vanligt ;-) De är rätt kasta er in in i köksplanerar djungeln. Jag menar vad är en totalrenovering mot allt annat ni fixat på sistone... :-)

Väderkaos så jag spenderar förmiddagen på landvetter... men men det är ju mars och alltså nästan vår på riktigt ;-)

Kram kram

Unknown sa...

Helt rätta takter Annika. Kill the m-f!!! Något annat är inte att tänka på. Nyårsafton 2015 när du blir officiellt friskförklarad bjuder jag på den värsta skumpan systemet har!

Nevada sa...

"Pissed off" sounds like a pretty good phrase to me! So glad to hear you are having a good day and feeling better.