"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

tisdag 23 februari 2010

Liten tant******* A small lady


Japp. Det är så jag känner mig. Som en trött, liten, gammal tant. Orken finns liksom inte. Jag visualiserar mycket, ser livet i bilder. Just nu ser jag mig själv som en trött teskedsgumma. =) Jag orkar knappt gå uppför trappan, än mindre tänka klart.
Nu går jag in i skedet av cellgiftsbehandlingen då allt immunförsvar är utslaget i ett par dagar. Håll tummarna för att jag inte drar på mig något virus!
Ångesten har släppt för den här gången. Jag fick panik, trodde att kroppen var full av metastaser och att modertumören inte är hittad. Då är det bra med en sjuksköterskegranne som lugnt konstaterar att "Annika, det fick vi ju veta att moder tumören var den stora, borttagna tumören! Den finns inte kvar." Ah, ok! Puh!***********************************************************************************
Exactly! That is how I feel. Like a tired, small, old lady. I have no strength to do anything. I visualize a lot, everything in life actually. Today I see myself like a Swedish cartoon lady "Teskedsgumman"- a tired Teskedsgumman though. =) I can hardly walk up the stairs or even worse, think straight thoughts. I am entering the stage of chemo were my immune system will be wiped out completely for a few days. Wish me luck in not catching a virus! The anxiety disappeared for this time. I paniced, thought I had my body full of daughter tumors and that the mother tumor wasn't found. That is when it is useful having a neighbour nurse that calmly tells me "Annika, we found out from the doctor that the mother tumor was the big one they removed. It isn't there anymore." Ah, ok!

2 kommentarer:

Kerstin Hansson sa...

Håller tummarna så att allt går vägen. Inga virusar eller annat skräp ska du ha nu. Bar lugn och ro så du kan ta igen dig. Jag är så glad för att du har så bra grannar som kan hjälpa dig när du behöver det. Hoppas att du får en lugn natt
sov gott önskar Kerstin

Ann Viner sa...

Var inte teskedsgumman en kvick, energisk tant som körde ordentligt med gubben sin??? :-) och liksom bara bekräftar tesen att det är den mentala styrkan som gäller långsiktigt!

Många styrkekramar

PS Vi är ytterst glada att vi att du inte träffat oss och våra kräkbaciller den senaste veckan...