"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 11 februari 2010

Nyheter*********News



Jag väljer att se dem som positiva sådana! Jag har en aggressiv form av bröstcancer som inte är hormoniell. Efter analys vet man nu att huvudtumören var endast 2,2cm stor och att av de 14 uttagna lymfkörtlarna var endast 1 körtel attackerad av cancerceller. Detta är då bra eftersom cancern då mest troligt inte har spridits vidare i kroppen. Hade mer än 3 lymfkörtlar varit angripna kunde man ha antagit motsatsen, att cancern var spridd. Jag kom alltså in i tid. Tack gode gud för blödningen i höger bröst!! Någon vill att jag ska vara kvar på denna jord ett tag till!
Får att, i förebyggande syfte, och att ta död på eventuellt spridda celler i kroppen kommer jag att få cytostatika behandling (cellgift) i 4 månader med start nu på torsdag. En tuff behandling som lär sätta min styrka på prov. Sedan blir det strålning. Efter 5-6 år blir man friskförklarad och då är man frisk!
Dock, idag känner jag mig stark- det var ju för jösse namn positiva nyheter. De bästa jag fått de senaste 8 veckorna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Obs- alla 3 dagar jag har varit på sådana här tuffa läkarbesök har solen strålat från en klarblå himmel över snötäckta landskap. Så vackert!! Carpe diem!*****************************************
I choose to view them as positive news! I have an aggressive kind of breast cancer, that is not hormonial. After the analyzis they now know that the mother tumor was only 2,2cm big and of the 14 removed lymph nodes only 1 was attacked by cancer cells.
This is considered good since the cancer most likely hasn't spread to other parts of my body. If more than 3 lymph nodes had been attacked it would have been the opposite situation- it had most likely spread!I came in on time. Thank God for the bleeding in my right breast. Someone wants me to be around on this planet for a little while longer!! =) So starting Thursday, in prevention and to kill any possible spread of cancer cells I will receive chemotherapy for 4 months. A tough treatment that will challenge my strength. Radiation is next after chemo. After 5-6 years I will be declared healthy and well! Today I feel strong- it was GOOD news. The best news I've had in the past 8 weeks!!!!!!!!!!!!!!! Please note- all 3 days that I have had scheduled doctor's appointments like this the sun has been shining from a clear blue sky on to a white wonderland. So beautiful! Carpe diem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag! Beskeden är ju toppen - behandlingen kommer att vara tuff, så fira nu när du orkar så att du har energi och något att se tillbaka på och ta dig igenom behandlingen. Det är inte "någon" som vill ha dig kvar - vi är en hel armé med nära och kära som vill ha dig kvar!

Kram Bine

Ann Viner sa...

Såklart är det positivt! Vi är många som kämpar med dig idag och den närmaste tiden.
Kramar