"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

onsdag 3 mars 2010

...och av åkte håret***...and off went the hair

Hade tid hos perukmakaren idag för utprovning/klippning av peruk och hjälp med att raka av håret. (notera att solen sken på det snötäckta landskapet från en klarblå himmel...)
Jag bestämde mig för att attackera, att raka av håret innan jag skulle behöva se tussar av det på kudden. Hårsäckarna var ändå döda och det var bara en tidsfråga innan håret skulle trilla av. Det var faktiskt coolt, att liksom "vinna" och hinna före Fru Cancer på något sätt. JAG bestämde när det trillade, inte bara gå och vänta och låta Fru Cancer och Herr Ångest regera. Imorse lade jag full make up (det tog lite tid att täcka alla utslag i ansiktet och mörka ringar under ögonen men det gick!) och kände mig sedan redo att möta mitt nya jag.
Så här är jag nu, gott folk. Den nya Annika- en canceröverlevare! Jag ger er tre variationer 1. med peruk 2. med schal 3. den nakna sanningen, min skalp. Dagens extra positiva tanke: Ni som har känt mig länge vet hur jag i alla år har kämpat med virveln i pannan, även kallad "koslicken". Nåja, nu har jag lugg för första gången i mitt liv. En lugg som stannar där den är!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)))))))))))*****************************************************************************I had an appointment today at the "wig place" to try out/ cut my wig and to shave off my own hair. (please note that the sun was shining from a clear blue sky on to the white wonderland...).
I decided to attack, to shave it off before it fell of my head
and I had to find bits of it on my pillow. My hair was dead anyway and it was just a matter of time. It was actually a cool feeling, to "win in a way" and beat Mrs Cancer to it. I was in charge when the hair fell, I didn't just allow Mrs Cancer and Mr Anxiety to make up the rules of the games all the time. This morning I made a full make up(it took a while to cover the rash in my face and the dark rings under my eyes, but it worked!)and then I felt ready to meet the new me.
Dear all, here I am. The new Annika- a cancer survivor! I give you three variations of me 1. with a wig 2. with a shawl 3. the naked truth, my scalp.
The extra positive thought of the day: If you have known me since I was a child you know how I've struggled with my bangs and that whirl. Well, now I have straight bangs for the first time in my life. And it stays exactly where it is!!!!!!!!!!!!!!!! =))))))))))))))))))))))




13 kommentarer:

Maria sa...

Hej vännen min, Du är superfin!!! Nu ska jag försöka göra sån fin knut. Kramar Maria

Marie sa...

Hej Annika! Du är jättefin på alla bilderna!Kram Marie

Anonym sa...

Hi!

Just loved your pictures! Thanks for sharing your thoughts and emotions with us!

Hugs,

Elisa

Anonym sa...

Du är en väldigt modig kvinna som delar med dig av allt det här. Du har den rätta fighting-spiriten! you go girl!! fin är du på alla 3 bilderna.
kram Helena Bartmar

karolina sa...

Otroligt snyggt, alla tre funkar. Med full Make så , ja vad ska jag säja.... jag är ju ytlig:)
Tack för den goa Skype stunden i går,kram

Ann Viner sa...

vad snygg du är i alla 3 varianterna!!! och ja du passar i hellugg ;-)

det riktigt strålar om dig att du ligger steget före motståndarna - de har inte en chans i den här fighten, Fru cancer och herr Ångest

Många Kramar

Isch Design sa...

Vilken snygging!! Jag håller faktiskt mest på sjal och sanningen din skalp - du ser helcool ut! Du ser väldigt fin ut i peruken med!

Bra beslut att hinna före fru Cancer!

Kramisar Karin

Unknown sa...

Åhh, så stiligt alltihop! På crew cut-bilden tycker jag du är väldigt lik Demi Moore som hon såg ut i G.I. Jane (90-talsfilm som du kanske sett...?) Men din make-up är MYCKET bättre :-)

Hälsn i hast / Mamma

Sara sa...

Ohh vad fin du är! Du borde rakat av det för längesen, det klär dig verkligen. Kram Sara

Anonym sa...

Otroligt snygg. Du passar görbra i rakat. Riktigt coolt och vilka ögon. Kram Minna

Anonym sa...

Jisses - vilken snygg tjej!!!! Jag gillar också alla varianter! Rakat är riktigt coolt - din mammma tycker att du är lik Demi Moore - men, jag röstar nog mer på Sinead O´Connor. Ni är båda coolare än Demi Moore!

Kramis
Bine

Nevada sa...

You are the best-looking bald woman I've ever seen. I meant it! You can pull off all three looks for sure :)

Blue Velvet Chair sa...

Super uber trendy with that scarf, chica! I would kill to have those high cheekbones! And, I must say...your blue eyes pop out more than ever. Missing you!
Michael Helander
p.s. Mia turns 5 today!