"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

fredag 12 mars 2010

Visualisation rocks!

Det hjälpte verkligen att visualisera kriget mot cancern. Jag var så mycket bättre mentalt förbered än förra gången. Jag var fruktansvärd rädd sist, men nu har jag ju lite kontroll, vet ju mönstret. Är trött och börjar må illa. Har massor av medicin mot illamående. Lär vara så här en 4-5 dagar. Tog med kameran igen idag- för Max, mig själv och er. =)Vi får se hur aktiv jag orkar vara på bloggen, men jag är vid gott mod. Kram på er alla. Känner ni våren i luften? Hör ni fåglarna sjunga? Om inte, stanna upp och Carpe Diem!********************************************
It really helped to visualise the war against the cancer. I was much more mentally prepared this time compared to the first time. I was really scared the first time, but now I have a bit of control, I know the pattern. I'm tired and I'm beginning to feel nauseous. I have loads of medicin to help with the feeling of sickness. It will be like this for the next 4-5 days. I brought the camera again today- for Max, for me and for you. =) I don't know how active I manage to be on the blog, but you never know, my spirit is good. Hugs to you all. Can you feel that spring is in the air? Can you hear the birds sing? If not, stop everything you do and Carpe Diem!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Min Yoda-inspirerade kommentar försvann förra gången jag försökte, så här kommer en repris: "Med dig är kraften, och frisk du blir - hang in there, Princess Leia!!"
Och glöm inte vad jag sagt om Mr Ångest som ett fegt vilddjur: stampa med foten igen så att han flyr!
Kom förresten OSÖKT att tänka på ett gammalt ordspråk igen: "Långt hår - kort förstånd". Och då måste ju även motsatsen vara sann, så lycka till "Einstein"!! ;-)
God kväll från MoP

Anonym sa...

Tänker på dig! Om du är Princess Lea - kan jag få vara R2D2? Känns som om den är det som är mest likt mig - lite lätt förvirrad men, snäll och hjälpsam i din visualisering?