"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

lördag 8 maj 2010

Blåbär***Blueberries

Jag är rädd. Rädd för den aggressiva cancer jag har, trippel negativ. Bestämde mig idag för att ta mig igenom vattenfallet av tårar och försöka hitta en enda positiv infallsvinkel på att förhindra återfall av denna cancer i min kropp. Datorn är min bästa vän i cancer land och se vad jag hittade!!
http://www.oprah.com/health/Fight-Cancer-with-Food
http://www.pasadenastarnews.com/news/ci_14939840
Jag laddar för en total livsstilsförändring. Jag måste känna att jag gör något aktivt för att överleva. Blåbär var det!***
I am afraid. Afraid of this aggressive cancer I have, tripple negative. I decided this morning to swim through the waterfall of tears and try to find one positive view in the fight to prevent a relapse of this cancer in my body. The computer is my best friend in cancer land and have a look at what I found!!
http://www.oprah.com/health/Fight-Cancer-with-Food
http://www.pasadenastarnews.com/news/ci_14939840
I am preparing for a complete lifestyle makeover. I need to know that I am activly taking part in my chances to survival. Blueberries are key!

2 kommentarer:

Kerstin Hansson sa...

Hallå hallå
Det är bra Annika ge bara inte upp. Prova allt du läser om. Vi som står bakom dig hör av oss efter hand om vi läser eller hör något du borde prova. Men jag litar hellt på dig och din fam att ni fixar det här tillsamans. Men jag förstår också hur tufft det är för er. Kämpa på.
Kram
Kerstin

Viktoria sa...

Hej!
Är också på väg mot slutet i behandlingarna och har precis som du börjat fundera på vad jag själv kan göra för att förbättra mitt läge. Läkaren säger fysisk aktivitet men jag tror att man kan äta sig friskare också. Så, tack för tipsen, har läst och tagit till mig.

Kram
Viktoria
En bröstsyster i Skåne