"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

måndag 10 maj 2010

Hjärnfunktion***The Brain's Function

Min hjärna fungerar inte som den ska, eller som den brukade fungera pre cancer. Allt är relativt, det kanske är en positiv sak?! =))
Vaknade till en stressig måndag morgon. Hade glömt bort att jag hade en tidig tandläkartid, 07:50. Stressade iväg till stan (jag tåler ingen stress, positiv eller negativ, alls nuförtiden), parkerade och kom faktiskt i tid till tandläkaren...Bara för att upptäcka att tiden är imorgon, tisdag. Suck, jag som alltid har haft järnkoll på sådant! Och då ska ni veta att jag dubbelkontrollerade almanackan innan jag körde och i den står det tisdag men jag fick det till måndag. Ja,ja. Gillade läget och bestämde mig för att när jag gråtit färdigt (stackars tandläkare!) ta mig en frukost på stan. När jag kom hem och öppnade mailen fick jag veta att jag hade vunnit ett presentkort på Lindex. Det vare en rimslogan jag skrev för några veckor sedan. Så summa sumarium, den kreativa delen av hjärnan verkar fungera bra, eller tom bättre! Är det ett tecken att lyssna till tro? Jag är helt slut, behöver sova en stund.***
My brain doens't function as it is supposed to, or at least as it used to function before the cancer diagnosis. Maybe that is a positive thing?! =))
I woke up to a stressful Monday morning. I had forgotten about my early dentist appointment at 7:50am. Rushed in to the city, (I can't handle any kind of stress, positive or negative, these days), found parking and made it on time...Only to find out that my appointment is tomorrow, Tuesday. Oh no, I have always had an ability to keep these things correct in my head. Always. I even checked the calendar before I left and saw Monday when it really says Tuesday. Well, well.
After I finished crying (poor dentist!)I decided to eat breakfast at a nice place in the city. When I got home and opened my Inbox I had received an email from Lindex, a Swedish clothes store. I had won a contest of theirs and will receive a gift card shortly. It was a rhyming advertising slogan that I wrote a few weeks ago.
So I guess the creative part of my brain works really well or even better! This is a sign to listen to, isn't it?
I am drained, need a nap!

1 kommentar:

Kerstin Hansson sa...

Grattis till vinsten, Det är ju bra att det händer något positivt också om dagarna. Jag tror att om man letar så är händer det alltid något positivt varje dag det är väl bara så att vi inta alltid ser det.
ha en bra dag Kram
Kerstin