"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

torsdag 20 maj 2010

Fantastiskt Nätverk***Fantastic Network

Jag har ett fullkomligt fantastiskt nätverk runt omkring mig!! Familj, vänner- gamla och nya, cancersystrar,grannar, bekanta, sjukvårdspersonal etc... Jag vill ge er ett stort TACK och all min kärlek. Ni lyfter mig de dagar jag har det så svårt. Idag var en sådan dag. Min kropp har svällt nu- av gifter och kortison- och jag känner inte igen mig själv alls. Jag tycker jag ser cancersjuk ut ;))
Tårarna sprutade imorse. Då tog Josefina med mig och handlade blommor till vår trädgård. Sedan planterade hon dem och klippte gräsmattorna bättre än vi själv skulle ha gjort! På vårdcentralen fick Agneta mig på bättre humör till slut, mycket trevligt prat blev det och faktiskt också en picclineomläggning. En härlig cancersyster från Skåneland ringde och halleluja vad skönt det var att få prata av sig med någon som förstår. Dagen avslutades med att Elisa och Faye kom till Mölnlycke för att lära mig använda lösögonfransar+ ge full make up. Wow, vad smink kan göra! Tom peruken fick vara med på ett hörn. =) Tack snälla, snälla ni. Jag lade mig med lättat hjärta och ett leende på de röda (!) läpparna.***
I am surrounded by an incredible network of family, friends-old and new, cancer sisters, neighbours, acquaintances, medical staff etc...I would like to say THANK YOU and give you all my love. You lift me up on the difficult days. Today was such a day. My body has swelled up now- from the chemo and the cortison- and I don't recognise myself at all. I think I look like I have cancer ;))
I cried so much this morning. Josefina then decided to bring me with her to buy flowers for our garden. Later she planted them and moved our lawn, better than we normaly do it. At the local doctor Agneta eventually managed to make me feel so much better by chatting and we also managed to maintain the piccline. A wonderful cancer sister from south of Sweden phoned. Halleluja, it felt good to talk to someone that really knows what you are going through. Elisa and Faye visited in the evening with the purpose to teach me how to use false eyelashes+ a full make up. Wow, make up can really perform miracles!Even my wig got to join us for a while! Thank you so, so much. I went to bed with a lighter heart and a smile on my red (!) lips!



4 kommentarer:

Unknown sa...

Annika,
du är så otroligt söt på bilderna och nu känner jag verkligen igen den 'gamla' Annika med de pigga ögonen. Leendet är detsamma som i skolan för sisådär runt 20 år sedan. Ni ungdomar ändrar tydligen inte ert ungdomliga utseende. Jag läser varje dag din blogg och förundras över din styrka. Dessutom vilken författarådra. Du skriver så målande.
Tänker på dig ofta, ofta. KRAMAR /Gerd

Kerstin Hansson sa...

Hej Annika.
Vist är det skönt med vänner osv som kommer ihåg en. Men glöm inte Annika det är för att vi tycker om dig för den du är och har varit sedan du var en liten tös. Sköt om dig.Du ser fantastisk ut på fotona.
Kram
Kerstin

JonteJenna sa...

Wow Annika vad vacker du är ;O)
Hoppas att du får en mysig fredag!
Kramar Camilla

Faye sa...

wow- you look fantastic- so pleased to have been able to make you feel a bit more like your old self- we had such a nice evening. Let us know when you are ready to take your new look out on the town! x