"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

måndag 17 maj 2010

Jag har en dröm...*** I have a dream...

...om att få bli frisk. Jag vet att vägen är oerhört lång att vandra, behandlingar, cellgiftstabletter i ett år och sedan vänta (?) en 3-4 år på de magiska orden "Cancern är borta. Den kom aldrig tillbaka! Du är frisk." Men det är min dröm och mitt absoluta mål. Jag kan se den dagen framför mig i min visualiseringsprocess. Jag ska bli frisk.
Idag är jag tacksam över att kunna vara uppe och röra på mig överhuvudtaget.Att faktiskt kunna gå nerför trappan och koka te, att kunna duscha, att kunna böja mig ner, ta på mig kläderna etc. Den 90-åriga kroppen tar sig raskt till yngre nivåer med starka smärtstillande tabletter. Tack för dem. =) Det hjälpte nog också att sänka cellgiftsdosen gissar jag.
Låter det konstigt om jag säger att Fru Cancer på ett konstigt sätt faktiskt hjälpt mig att öppna upp sidor, dimensioner och styrkor hos mig själv jag inte hade en aning om att jag bar på? För första gången i mitt liv är min bästa och uppmuntrande vän "JAG SJÄLV"!
Jag gillar "JAG SJÄLV". Ser fram emot ett friskt liv tillsammans med henne!***
...about getting well and healthy again. I know that it is a long road to travel-treatments, chemo tablets for a year and then wait (?) another 3-4 years to hear the magic words: "Your cancer is gone. It never returned and you are declared well!".
But that is my dream and my ultimate goal in my visualisationprocess. I am going to get well.
Today I am grateful to be able to be up and moving around at all. To be able to walk down the stairs and make a cup of tea, to be able to take a shower, to bend down, to get dressed etc. The 90 year old body is rapidly moving to younger levels with the help of strong pain killers. Thanks for them. =)I guess it helped to lower the chemo dose as well.
Does it sound strange if I say that Mrs Cancer in a wierd kind of way has assisted me in opening up inner parts, dimensions and strengths within myself I had no idea I carried around? For the first time in my life my best and encouraging friend is "MYSELF"!
I like "MYSELF". I am looking forward to a long and healthy life with her!

3 kommentarer:

Kerstin Hansson sa...

Grattis Annika. Du har upptäckt dig själv. Du har nu funnit denna fantastiska tjej som vi andra har känt i många mång år och vi har aldrig snuddat vid tanken att du inte fixar det här du har en inre styrka som du nu själv upptäker.
Jätte kram från
Kerstin

Nevada sa...

That doesn't sound strange at all - it sounds wonderful! I'm glad there is some sort of silver lining in all of the cancer suffering.

Ann Viner sa...

Jag har alltid gillat dig själv! - och är så glad att du funnits i min närhet i 3 decennier! :-D

Kramar från Nice, France