"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

tisdag 4 maj 2010

Rosterapi*** Rose therapy

"We often take for granted the very things that most deserve our gratitude." ~Cynthia Ozick
Varje dag är jag så oerhört tacksam för all fantastiskt stöd och omtanke jag och min familj får från er alla, släkt och vänner. TACK!
Jag är också tacksam för att jag orkade ta mig ut i trädgården en stund idag och beskära mina rosor. Då glömmer jag allt och bara njuter av ögonblicket! =)***
Every day I am so grateful for all the support and love me and my family recieve from you, family and friends. THANK YOU!
I am also grateful for the fact that I had some energy today to go out into my garden and trim the roses. That is an activity that makes me forget everything else and I just enjoy the moment! =)


One of last year's rose bushes

3 kommentarer:

Hanna sa...

Härligt att höra Annika. Me Like! Hoppas du får en ännu bättre dag i morgon. Kram

Elisabeth sa...

Skönt att höra att du fick en liten stund i trädgården. Det känns bra att göra "normala" saker. Speciellt skönt att göra fint inför våren;-)

Jag förstår precis hur du känner med naglarna. Det gör verkligen skitont!! Jag hade exakt så och nu har en av naglarna lossnat (sitter fast i nagelbädden) och fler är på gång... Det positiva är iaf att det inte gör ont längre. Det slutade ca 1½ vecka efter sista kuren.
Ser förfärligt ut (gula, röda, bruna naglar, samt en spökvit...den som har släppt), men det går ju att måla dom! ;-)

Stor kram till dig, Annika!
Elisabeth

Marie sa...

Kära Annika!Trädgården och naturen i sig är så fantastiskt pålitlig-även om det stormar i livet både inom mig och utanför så finns den där och trotsar alla vindstyrkor,hagel,snöstormar och kommer tillbaka,buskar,träd som är "vingbrödna" men de kommer tillbaka.Så fint att du fick den här stunden idag- bara du och rosorna.Är med dig varje sek min vän!/kramar Marie