"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

söndag 2 maj 2010

Grrrrr...

...varför kan man inte få välja vilket hår på kroppen som ska trilla av? Håret på benen sitter kvar minsann men istället åker nu ögonfransar och ögonbryn! Grrrr, Prinsessan Lea är arg.
Dagens positiva tanke: De säger ju att man får håret tillbaka tjockare och med finare kvalité än innan cellgiftsbehandlingen. Betyder det då att jag äntligen kommer att få så långa, fina ögonfransar som mina båda bröder begåvats med? Tjoho isåfall!! =))
Hjälp någon: Kan ni lära mig att använda lösögonfransar?***
...why isn't it possible to choose which hair to loose in this process? The hair on my legs are still there, alive and kicking but my eyelashes and eyebrows are falling off now! Grrrr, Princess Lea is angry.
Today's positive thought: I have heard that the hair is growing back thicker and with better quality after the chemo treatment. Does that then mean that I will be blessed with such long, beautiful eyelashes as my two brothers have? Yiihaa in that case! =)))
Help anyone: Can you please teach me how to use fake eyelashes?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Murphys Lag vill bara påminna om sin existens. Tur att du är snygg som du är :)

Lotta R sa...

Hej Annika!

Ville bara skriva en hälsning till dig och säga att jag tänker på dig och läser din blogg väldigt ofta.
När Courtney berättade vad som hänt dig så blev jag så otroligt ledsen men jag vet att du kommer klara det här:)Får ta lite i taget och glädjas åt det lilla i vardagen.
Hälsningar Lotta ( Courtneys förskollärarkompis i Stockholm)