"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

tisdag 20 april 2010

Introduktion... *** Introduction...

...ja alltså den diabtetsintroduktion jag aldrig fick i januari fick jag idag. Jag har inte orkat förrän nu. Chocken har varit total. Nu känner jag mig iallfall redo för att få samma grundinformation som Per har och så får vi försöka klura ut resten av diabetesdjungeln tillsammans.
Blodprov togs det också idag, inför torsdagens behandling. Jag måste erkänna att jag är rädd och nervös inför det. En ny sorts cellgift, Taxotere. Ska äta en miljon (nåja, men nästan) kortisontabletter dagen innan, behandlingsdagen och dagen efter. Kan vänta mig att bli lite "speedad", alltså dåligt med sömn. Prinsessan Lea har en del jobb att göra med visualiseringen, kan inte låta Herr Ångest få fotfäste!
Tyvärr känns det inte så positivt för mig att vara halvvägs igenom intensiv behandlingarna, det känns oerhört tungt att jag har tre stycken kvar (efter dem ska jag ju dessutom äta cellgifts tabletter i ett år)! Mår illa bara jag tänker på det. Jag är så trött på att ha cancer!! Men det är bara att acceptera situationen och försöka göra det bästa av det. Tack för allt fantastiskt stöd jag får av gamla och nya vänner!! =)******
...yes, today I got the diabetes introduction I never received in January. I haven't had the mental strength until now to receive it. I've been in total chock I guess. At least I am ready to learn the basics, the same basic information that Per has got. After that we can support each other further in the diabetes djungel and all the procedures as well.
I had blood tests done today in preparation for the treatment on Thursday.
I have to admit that I am scared and nervous. A new type of chemo drug, Taxotere, is going to be used. I have to eat a million (well, almost...) of cortisone tablets the day before, the treatment day and the day after- with the side effect of probably no sleep. Princess Lea has a lot of work to do with her visualisation, she can't let Mr Anxiety get a grip of her!
Sadly it doesn't feel at all positive for me to be half way through the intense chemo treatment (after the six treatments I am going to eat chemo tablets for a year). I feel like throwing up when I think about it. I am so tired of having cancer!! I guess there is nothing else to do than to accept the situation and try to do the best I can. Thank you for all the amazing support I receive from old and new friends!! =)

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hejsan Annika!
Jag mådde inte alls illa av taxoteren. Däremot var värken i kroppen rätt intensiv första kuren. De säger att det är värst första gången och det stämde på mig iaf.

Kortisonet blev jag inte alls så speedad av som de varnade för. Hade inga som helst problem med att sova på nätterna. Kanske något sämre sömn med endel uppvaknanden, men inte alls så dåligt som jag trodde innan. Jag tyckte nästan det var skönt med de dagarna som jag åt kortison för då orkade jag med lite saker iaf.

Lycka till på torsdag! Jag tänker på dig!

Kram Elisabeth

Nevada sa...

It's Thursday and I am thinking of you and hoping you DO get some sleep tonight despite the cortisone. Good luck :)