"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

fredag 23 april 2010

Sömnlös*** Lack of sleep

Ingen sömn inatt. Men faktiskt ingen Mr. Ångest heller. Fröken Ledsen knackar däremot på dörren. Det är svårt att släppa in henne, men jag vet att jag borde. Den berömda masken är svår att ta av sig, men jag börjar bli så trött på den. Vad ska den vara bra för? Den har funnits så länge i mitt liv och jag har använt den väl. Jag tror det är dags att säga adjö till den. Masken hjälper inte direkt i dessa starka tankar om liv och död. Just därför bad jag om en remiss via onkologen igår för professionell psykologhjälp, att ta bort masken och ta fram Fröken Ledsen på riktigt. Döm om min förvåning när jag fick veta att det är 6 veckors väntetid. Gamla, envisa jag dök faktiskt upp en stund "Eh, ursäkta men om sex veckor behöver jag inte hjälp. Jag behöver det NU!! Vänligen ordna en tid till mig snarast!" Psykologen ska se vad hon kan göra och ska ringa tillbaka idag. Det var på samma sätt jag fick min tidiga mammografitid i december, genom att ringa varje dag och stå på en återbudslista. Ville inte vänta två veckor. Och vi vet ju vilken ultratur det var!
Nattens positiva: Gör den sista touchen vid vår köksplanering. I helgen drar det igång på riktigt! Så skönt, heja livet och framtiden! Glömde jag att nämna att vi hade ännu en vattenläcka? Varmvattenberedaren sprack samma dag vi skulle åka till Sth. Låååång historia. Vatten måste betyda ngt stort i vår familj-en god vän fick mig in på det tankespåret! Jag är ju enormt Feng Shui intresserad, Feng= Vind Shui= Vatten. Hm...Vatten flöde...jag får fundera vidare i den positiva symboliken. För jag ser det faktiskt så, alla läckor har hittats tidigt och kunnat åtgärdas långt innan de har gjort stora skador, av rena tillfälligheter!***
Haven't been sleeping tonight. But on the other side no Mr. Anxiety showing up either. Miss Sadness is knocking on the door though. It is hard letting her in but I know I should. The famous mask is not easy abandoning, I am starting to get very tired of it. It has been with me for a large part of my life and I have been using it well. I think it is time saying goodbye to it, the mask doesn't really help with the powerful thoughts of life and death. I was asking for a referral yesterday wanting to see a psychologist at the oncology department, assisting me bringing out Miss Sadness for real and removing the mask. I was very surprised hearing that I had to be waiting 6 weeks for an appointment. Old, stubborn me was showing up for a short moment there explaining that I am not waiting that long- I am needing help NOW! I am expecting a phone call with an adjusted appointment tomorrow (read Friday).
That stubborn me was getting me that mammogram appointment in December earlier than what was expected. We all know the importance and luck of that!!
Tonight's positives: I am doing the final touch of our kitchen renovation design.It is kicking off for real this weekend! Wow, wonderful- celebrating life and the future! Did I forget mentioning that we had another water leak? Our hot water tank was bursting the same morning we were off to Stockholm. Loooong story! A dear friend of mine was pointing out the importance of water to our family. I haven't been thinking of that before. I am very Feng Shui interested, Feng= wind Shui= water hm... water flow...I am continuing thinking about the positive symbolism in this. Because that is how I am viewing it. We have been detecting the water leaks early and mending them before they have been getting a chance of doing great damage. Pure coincidents!

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så bra att du står på dig för att få en tid! Det är ju precis som du säger - den behövs ju nu!
Jag har en underbar kurator som är knuten till onkologen. Ibland känns det nästan som att man börjar gråta bara man kommer innanför dörren;-)
Hon försäkrar att jag inte är ensam om detta...;-)
Har inte ni nån kurator du evt kan gå till ifall det skulle dröja med psykologtiden iaf?

Skickar massor av kramar!
Elisabeth

Marie sa...

Kära Annika!Stå på dig för en pg kontakt eller kurators dito.Oftast är det ingen stor skillnad på pg eller (kur) utan kanske handlar mer om hur mötet/personkemin stämmer överens.6 v är helt åt skogen!
Lita på det du känner-det finns där för att berätta för dig vad du behöver.Oftast så läcker vi lite här och där med ledsenheten och sedan behöver vi ge plats åt skyfallet.(vatten igen :)Är med dig hela tiden!/Kramar Marie

Ann Viner sa...

Vi duktiga flickor har svårt attsläppa in Fröken ledsen... så synd då hon är en fin vän på vägen.
Kramar